Free Joomla Template by Discount Justhost

NAUČITE SE REČI NE

Poskušate vedno vsem ustreči? Velikokrat delate namesto drugih? Lepo je, če ste pripravljeni pomagati, ni pa dobro, če to počnete, ker ne znate reči NE. Razmislite o tem, kakšno ceno plačujete za vedno pritrdilne odgovore. Koliko časa in energije vas to stane? Kdor velikokrat reče DA, misli pa NE, lahko postane bolan.

NE je kratka beseda z močnim učinkom, ki se ji pogosto raje izognemo. S težavo rečemo JA in se potem jezimo sami nase. Odločen NE v pravem trenutku je za naše počutje in zdravje veliko boljši kot si lahko predstavljamo. Ljudje, ki vedno na vse pristanejo, se gotovo ne morejo počutiti dobro in niso zadovoljni sami s sabo. Pogosto postanejo depresivni, imajo težave s srcem, povišanim pritiskom, doživljajo prekomeren stres…

Kadar se utapljamo v delu in smo preobremenjeni, si pogosto očitamo, zakaj smo sprejeli toliko dela. V prizadevanju, da bi naredili vse, kar nam naložijo, se lahko zgodi, da pregorimo. Pogosto tudi velja, da kadar delamo nekaj namesto drugih, ne delamo usluge ne sebi ne njim. Lahko jim celo odvzamemo občutek lastne vrednosti, če menimo, da moramo vse postoriti namesto njih in ne nazadnje možnost za pridobivanje dragocenih izkušenj, znanja in razvoja.

In zakaj kljub temu, da se zavedamo, da bi morali kdaj reči NE, tega ne storimo? Pogosto nas je strah, da ne bomo sprejeti. To se zgodi tudi takrat, ko so nam pomembne le potrebe drugih in dobri medsebojni odnosi, pozabimo pa nase in na svoje želje. Kdor težko odbije prošnjo nekoga, se najverjetneje le boji, da zaradi tega ne bo več ljubljen. Vzroke za takšno prepričanje moramo iskati v otroštvu, v vzgoji. Mnoge so straši naučili, da ni primerno razjeziti drugih z zavrnitvijo. Taki ljudje se izogibajo situacij, ki bi jih lahko prizadele, ne želijo prizadeti čustev drugih, ne želijo, da bi bili drugi užaljeni.

Veliko je situacij, ko nam je težko odkloniti pomoč, veliko pa tudi takih, ko se to moramo naučiti narediti. Pomembno je le, da slednje naredimo na primeren, prijazen način, z nekoliko obžalovanja in empatije do sogovornika. Izogibajmo se dolgega in širokega razlaganja, bodimo kratki in jedrnati. »Zelo mi je žal, toda ne morem. Rad bi ti pomagal, a moram nujno… Tokrat žal ne utegnem…« Lažje vam bo reči NE, ko boste postavili prioritete, kaj je za vas v resnici pomembno in kaj ne, ko se boste jasno zavedali svojih potreb in želja. In še nekaj: ljudje, ki so vedno na voljo in pripravljeni pomagati niso nič bolj priljubljeni od drugih.

Boštjan Polutnik

Zadetkov: 3223

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta klikom na gumb