Free Joomla Template by Discount Justhost

SMS – »Odpuščeni ste! Pogodbe vam ne bomo podaljšali! Jutri vas ne potrebujemo več!«

Zakaj je moj direktor nesramen? Zakaj me žali in ponižuje? Zakaj se do mene obnaša kot do otroka? Zakaj me nikoli ne pohvali in išče pri mojem delu le napake? Zakaj noče prepoznati mojih kvalitet? In še je zakajev, ki jih pogosto slišimo med delavci različnih podjetij.

Takšni direktorji in vodje na različnih nivojih upravljanja se ne zavedajo, da na ta način dušijo uspešnost podjetja. S tem, ko sodelavcem z neprimernim odnosom jemljejo energijo, pa režejo tudi vejo na kateri sami sedijo. Žal se tega ne zavedajo. Pogosto imajo popačene, olepšane predstave o tem, kako ravnajo z drugimi, kako vplivajo na njih in o tem, kaj si o svojem direktorju mislijo.

Zrelost vodstvenih delavcev se kaže v odprti komunikaciji, v pripravljenosti sprotnega reševanja konfliktov, v dajanju neposrednih povratnih informacij, tu mislimo tako na kritiko kot tudi na pohvalo, in v načinu korektne komunikacije, ki temelji na spoštovanju do sebe in spoštovanju sogovornika. Vse našteto je temeljni pogoj za sodelovanje in gradnjo partnerskih odnosov v organizaciji ter dobra naložba za »hude« čase. Dobri medsebojni odnosi v kolektivu ter povezanost zaposlenih pomembno pripomorejo k boljšemu psihološkemu ozračju, v katerem se večina dobro počuti. Sodelavci, ki jih ni strah, kdaj bodo srečali šefa in kako jih bo obravnaval, delajo bolje in bistveno več prispevajo k uresničevanju ciljev podjetja. So tudi bolj kreativni, samoiniciativni in pripravljeni za timsko sodelovanje. Manj so odsotni z dela, bolj predani, bolj učinkoviti, v takih podjetjih je manjša fluktuacija kadra, nekatere raziskave so celo pokazale, da delavci v takšnih organizacijah manj kradejo. Način vodenja podjetja torej pomembno vpliva na njegovo uspešnost.

Je pa res, da se tudi vodje, ki so do sodelavcev zelo korektni, spoštovanja in zaupanja vredni, kdaj znajdejo v neprijetni situaciji. Sprejemati morajo odločitve, s katerimi vsi ne morejo biti zadovoljni. V teh turbolentnih časih gospodarska kriza terja svoj davek in posegati morajo tudi po precej nepriljubljenih ukrepih. Med njimi je tudi odpuščanje delavcev.

Si zamislite, da proti koncu službe prejmete kratko SMS sporočilo: »Odpuščeni ste! Pogodbe vam ne bomo podaljšali! Jutri vas ne potrebujemo več!« Zgrozite se, sporočilo preberete na glas in celotna izmena začne iskati svoje prenosne telefone. Enako sporočilo je hkrati prejelo deset sodelavcev, ki jih že »jutri« ne bo več, a grenka, človeka nevredna izkušnja jim bo za vse življenje ostala. In ne samo to. Kakšno sporočilo s tem prejmejo tisti, ki (tokrat) še ostanejo? Opisan primer je resničen.

Dejstvo je, da se neprijetne novice ne da sporočiti na prijeten način. Bilo bi tudi silno neprimerno, če bi jo poskušali tako sporočiti. Vendarle pa obstajajo načini, na katere se to da storiti spoštljivo in dostojanstveno. Večina delavcev, ki ima to neprijetno izkušnjo, je delodajalcu bolj zamerila neprimeren način odpuščanja kot samo odpustitev… Kako torej sporočiti to slabo novico na primeren način?

Ne glede na to, kako neprijetno je to za vas in ne glede na to, kako neprijetno bo to za prejemnika novice, jo sporočite osebno. Iz oči v oči. Nikakor preko pošte ali celo z SMS sporočilom.

Ne skrivajte ob tem svojih občutkov. Zaposleni, ki ga odpuščate vas bo tako dojel kot sočutno osebo, kot osebo, ki dela nekaj, česar ne želi, kar ji ni v zadovoljstvo. Povejte, da vam je žal. Tudi to, da ste pretehtali vse možnosti, a ste se na koncu morali odločiti za ta skrajni ukrep.

Sodelavcu, če je temu res tako, povejte, da ni problem v njem (lahko celo pohvalite njegov dosedanji prispevek), ampak v zmanjšanju proizvodnje, obsega dela… Če je to realno, mu obljubite, da ga boste, če se razmere spremenijo, z veseljem sprejeli nazaj.

Če boste tako novico sporočili brezosebno, kot kakšen avtomat, bo odpuščeni delavec sporočilo razumel kot ponižanje.

Vzemite si dovolj časa, da sporočanje ne bo izpadlo kot nekaj, kar ste naredili mimogrede in rutinsko.

Boštjan Polutnik, STATUS IZOBRAŽEVANJE

Zadetkov: 2577

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska spletnega mesta klikom na gumb